Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Český secesní šperk
Dušková, Marie ; Mergl, Jan (vedoucí práce) ; Matějovičová, Petra (oponent)
Cílem této práce je zabývat se významnými osobnostmi českého secesního šperku a ohodnotit jejich tvorbu. Jedná se o tyto umělce: Emanuel Novák, František Anýž, Václav Němec, Josef Ladislav Němec, Marie Křivánková a Emanuel Karč. U těchto umělců jsem nastínila jejich život a pokusila se po umělecké stánce zhodnotit jejich práci v oblasti šperku. Ve své práci jsem nejprve nastínila dění a osobnosti v tomto oboru v Evropě, Anglii a Americe. Zmínila jsem se také o nových materiálech, technikách a motivech v období secese. V další části své práce jsem se zabývala českým prostředím a školstvím, se kterým jsou tyto osobnosti převážně úzce spjaty. V poslední části jsem se zabývala samotnými osobnostmi a jejich tvorbou. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Práce s odborným textem na střední odborné škole
Železná, Petra ; Kvítková, Naděžda (vedoucí práce) ; Minářová, Eva (oponent) ; Šindelářová, Jaromíra (oponent)
Problematikou, jíž se ve své práci zabývám, je recepce a produkce odborného textu na střední odborné škole (SOŠ). Své zkoumání jsem omezila na konkrétní typ střední odborné školy, a to na střední zdravotnickou školu (SZŠ), kde v současné době vyučuji. Tento typ střední odborné školy představuje v síti středních odborných škol zcela svébytný kontext. Střední zdravotnická škola (přesně SZŠ a VZŠ Alšovo nábřeží Praha 1), na které jako učitelka působím, vychovává a vzdělává budoucí zdravotnické pracovníky nelékařských oborů - tj.oční techniky, dále farmaceutické a zdravotní laboranty a zubní techniky (poslední ročníky tohoto studia) a nově laboratorní asistenty a asistenty zubního technika (obory vzniklé ve školním roce 2005/2006). Pozornost jsem ve svém výzkumu věnovala práci s odborným textem, v užším pojetí rozvíjení receptivních dovedností, a to jednak porozumění textu, osvojování odborné terminologie, metodám a technikám racionálního studia z textu a jednak žákovské produkci odborného textu. Těžištěm celé práce se však stala recepce odborného textu na SOŠ, neboť na rozdíl od probádaného a odborně zpracovaného tématu produkce (Čechová, 1998) není tato problematika zatím systémově zpracovaná. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Počátky a vývoj vzdělávání v Jindřichově Hradci
ŠIMKOVÁ, Lucie
Práce se zabývá vznikem a vývojem školství ve městě Jindřichův Hradec. Krátce popisuje dějiny města a zmiňuje rozvoj školské soustavy v českých zemích. Sleduje vznik školských zařízení v Jindřichově Hradci od jeho počátků ve středověku až po vyvrcholení v podobě vysokoškolského učiliště. Největší pozornost je sice věnována chloubě zdejšího školství - gymnáziu s jeho čtyřistaletou historií, snažím se však při tom nevynechat žádnou ze škol, které v průběhu staletí ve městě vznikly. Studie dokládá důležitost Jindřichova Hradce jako školského centra nadregionálního významu
Hodnocení přípravenosti absolventů obchodní akademie na výkon budoucího povolání
Novotná, Eva ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Urbanová, Alena (oponent)
Ve své práci se zabývám připraveností absolventů obchodní akademie na výkon budoucího povolání. Průzkum probíhal na OA a JŠ Třebíč. V současné době valná většina studentů po úspěšně složené maturitní zkoušce pokračuje ve studiu na vysoké či vyšší odborné škole. Mě však zajímalo, zda sami studenti třetího ročníku znají profil absolventa, možnost svého budoucího uplatnění, zda považují nastavený systém výuky odborných předmětů za dostačující či zda by realizovali nějaké změny a jaké. Práce zachycuje také pohled pedagogů odborných předmětů. Jako absolventka této obchodní akademie a zároveň současná učitelka odborných předmětů na téže škole jsem v diplomové práci mohla zachytit pohled na situaci z obou stran. Práce rovněž ve stručnosti popisuje zavedení státních maturit a systém financování středních škol.
Vyšší hospodářská a hospodářsko-průmyslová škola zemská v Táboře. Konstituování a vývoj první české zemské akademie v letech 1866-1919
Kokešová, Helena
Příspěvek je věnován padesátitříleté historii vyšší hospodářské školy v Táboře, jediné školy svého druhu v českých zemích. Škola vznikla v roce 1866 a byla českým ekvivalentem německé hospodářské školy v Děčíně-Libverdě. Autorka věnuje pozornost snahám o zřízení táborské školy a především její činnosti a vývoji v letech 1866ů1919. Vedoucí postavení hospodářské školy v Táboře v českém zemědělském školství trvalo až do zrušení hospodářské akademie v roce 1919, kdy akademie našla pokračování v nově zřízené Vysoké škole zemědělské v Brně. V článku jsou zmíněny též osobnosti, jejichž činnost je spjata s táborskou školou a které se výrazně zasloužily o rozvoj českého zemědělského školství (Jan Baptista Lambl, František Farský, František Sitenský). Část referátu je zaměřena na výuku jazyků v táborské škole, kde se kromě obou zemských jazyků učilo jako nepovinnému předmětu ruskému a krátce i polskému jazyku.
Didaktické zpracování materiálových zásob (se zaměřením na problematiku 3. ročníku Obchodní akademie)
Mašterová, Martina ; Rotport, Miloslav (vedoucí práce) ; Asztalos, Ondřej (oponent)
Cílem této práce je vystihnout problematiku materiálových zásob a především didaktické zpracování ve výuce na obchodních akademiích. Zabývá se zachycením materiálových zásob v zákoně o účetnictví, vyhlášce, českých účetních standardech a oceňováním. Charakterizuji vzdělávací program pro obchodní akademie, jeho obsahovou strukturu, mezipředmětové vztahy a postavení účetnictví. Didaktické zpracování podává možný přístup k této problematice, její výchozí předpoklady, strukturu, výklad tématu a její prověření pomocí souhrnných příkladů.
Rozvoj morálního usuzování v ekonomickém vzdělávání
Kučerová, Marie ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Helus, Zdeněk (oponent) ; Králíček, Vladimír (oponent)
Popsaný výzkum se zabývá rozvojem morálního usuzování studentů obchodních akademií a jeho korelací s věkem a studovaným ročníkem. Zároveň ověřuje hypotézu, že u studentů obchodních akademií se objevuje existence tzv. ?segmentované morálky?, tj. studenti uvažují o morálních dilematech profesního (ekonomického) prostředí na jiné úrovni morálního usuzování než je tomu u morálních dilemat rodinného prostředí. Provedený výzkum se opírá o Kohlbergovu teorii šesti stupňů morálního usuzování. Má přispět k rozboru problematiky morálního usuzování a více se zaměřit na rozvoj morálního usuzování prostřednictvím odborného vzdělávání. Na základě ověření stanovených hypotéz jsou vymezeny přínosy pro odbornou pedagogickou činnost a jsou definovány předpoklady vyučujícího k výchově morálního intelektu. Jejich vymezení vyplývá z Kohlbergovy teorie rozvoje morálního usuzování a odvozených stupňů. K vytvoření kompletních kompetencí vyučujícího je nutné zajistit kromě pedagogické a odborné způsobilosti také způsobilost etickou.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.